Camper rondreis amerika, monument valley, kosten
Benieuwd wat nou een rondreis met een camper door Amerika kost? In dit artikel deel ik je de exacte bedragen die wij uitgaven tijdens onze roadtrip van 3,5 week door Amerika. Zo weet je goed met welke bedragen je rekening moet houden als je zelf zo’n rondreis zou willen maken.

Camper, vliegtickets en hotel

Maanden van te voren hebben wij verschillende offertes opgevraagd bij bedrijven die pakketten aanboden waarin de camper, vliegtickets en hotel bij in zaten. Een overnachting is namelijk verplicht aan je aankomt in Amerika als je met een camper wilt rijden. Dit in verband met een jetlag die je hebt van de reis en het niet verantwoord is als je meteen nadat je aankomt achter het stuur kruipt. Wij konden bij aankomst verblijven bij een vriend van mijn man dus de kosten van het hotel hadden we niet bij aankomst. Voor de terugreis hebben wij wel 2 nachten een hotel geboekt in Las Vegas aan de strip. We boekten uiteindelijk bij Tioga Tours voor € 3639,01 voor 2 personen.

Eten en drinken
Wij hebben erg zuinig gedaan wat betreft het eten en drinken. Makkelijk eten zoals pasta, pannenkoeken, tosti’s en soep. Het moest lang houdbaar zijn, omdat we regelmatig op campings stonden zonder stroom. We hebben bewust bespaard op het eten en drinken zodat we duurdere excursies konden doen en nog konden shoppen in Denver en Las Vegas. We zijn een paar keer uit eten geweest en we hebben wel wat alcohol gekocht voor bij een kampvuurtje ’s avonds. Wij gaven in totaal € 733,61 uit.

Campings

We hebben afwisselend gestaan op campings in nationale parken en campings met voorzieningen. Dit laatste vooral, omdat de campings in de nationale parken vol zaten. Als ik kijk wat we uitgegeven hebben in Canada aan campings en in Amerika is dat nu bijna 3 keer zoveel. Op sommige plaatsen waren er überhaupt bijna geen plekken meer en moesten we wel voor een dure overnachting gaan. Een andere keus hadden we niet.. Het is niet toegestaan om met je camper op een parkeerplaats te overnachten. Je kunt hierop besparen door van te voren thuis al je campings te reserveren. Dit hadden wij voor een aantal campings ook gedaan zoals bijvoorbeeld in Yellowstone National Park. Deze zit snel vol en wij wilden ter plaatse geen tijd kwijt zijn aan het zoeken en rijden naar een mogelijke campingplaats. Nadeel is wel dat je meer gebonden bent aan de route die je gaat afleggen. We waren in totaal € 966,80 kwijt.

Tanken

Uiteraard moet er bij een roadtrip ook flink getankt worden! We hebben +10 nationale parken gezien en nog een aantal staatsparken. Een lange route en dus hebben we ook best wat geld uitgegeven aan het tanken: € 881,82.

Entree parken & Esta

Om deze Nationale Parken in te komen hebben wij een Nationale Parken pas gekocht. Hierdoor betaalden wij in één keer voor een heel jaar entree. Ook moesten wij een Esta aanvragen om Amerika in te komen. Dit koste ons € 138,99. Dit regelden wij allebei van te voren vanuit Nederland.

Excursies

Als je in Amerika bent wil je het land natuurlijk wel echt zien en beleven en daarvoor hebben wij verschillende excursies gedaan. Je kon Monument Valley Park alleen zien onder begeleiding van een gids. Niet goedkoop en daarbij kwam ook nog een hoge fooi, want we hebben enorm genoten van de excursie. ’s Middags waren wij de enige 2 gasten en hierdoor hadden we een privé gids tot onze beschikking waardoor we heel veel hebben gezien en geleerd over hun cultuur.

Camper rondreis amerika, kosten
We hebben ook nog een excursie gedaan om de Lower Antelope Canyon te zien. Hier mag je ook alleen naar toe onder begeleiding van een gids. Een uniek stukje natuur, omdat je in een kloof loopt waarbij de wanden bijzonder golven hebben. De wanden zijn uitgesneden door de natuur en de vele weersomstandigheden. Zo iets heb ik nog nooit eerder gezien.

Maar de gaafste excursie die wij hebben gedaan is een helikoptervlucht boven de Grand Canyon National Park! Zo ontzettend gaaf en dit was ook echt iets wat ik graag gedaan wilden hebben nu we er waren. Een ervaring die je waarschijnlijk maar één keer in je leven doet. Alhoewel we het jaar daarvoor ook een helikoptervlucht maakte maar toen over de Rocky Mountains in Canada. Ik ga er vanuit dat we dit voorlopig niet meer zullen doen.

Alle excursies bij elkaar kostte ons € 1296,55.

Shoppen
In Amerika zijn de winkels groot, enorm groot. Een leuke ervaring om daar te shoppen en je items mee te nemen naar Nederland. We hebben veel kleding gekocht wat vervolgens weer in gekochte koffers naar Nederland moest. Dit kostte ook extra bagagekosten en totaal waren wij € 857,64 kwijt.

Souvenirs
De souvenirs heb ik apart neergezet, omdat het shoppen voornamelijk kleding was. Bij de souvenirs zaten wat kaarten, een boek en kaarsen van de Bath & Bodyworks. Die ruiken zo enorm lekker en ik geniet nog steeds na als ik ze brand. Juist, omdat ik ze in Amerika heb gekocht en het zo’n leuke ervaring was om ze daar te kopen in Las Vegas.

Conclusie
Totaal waren wij voor onze reis van 3,5 week door Amerika met zijn tweeën € 8665,21 kwijt. Een megabedrag waar wij ook lang voor hebben moeten sparen. Maar het was het allemaal waard! We hebben zoveel gezien en genoten. We kunnen niet wachten om weer op reis te gaan, maar nu met onze dochter. Er is nog zoveel van Amerika wat we niet hebben gezien. We zouden graag de Westkust gaan ontdekken!